ENGLISH  

 
Guideline
     

     
 
Guideline
Name:

Unit 2: Talking about my experiences

Thematic structure:

Topics

  • the past continuous tense
  • temporal order
  • listening comprehension
  • there was/there were
  • describing places
  • comparative degree
  • adjectives
  • expressing addition, opposition, cause and effect
  • reported speech
Accomplishment:
Competencias
Evaluation criteria:

Institutional criteria:

La interacción sincrónica y asincrónica, el diseño y desarrollo de actividades curriculares programadas en cada guía para efectos de valoración cualitativa, está distribuido bajo el  siguiente esquema:

     
 

ACTIVITY

PERCENTAGE

Conceptualization activities

15%

Boost competences activities

20%

Socialization activities

15%

Online test

20%

Synchronic process

30%

 
     

Grading scale: de conformidad con el Decreto 1290 de 2009,se tendrán dos escalas para valorar el aprendizaje: una Escala de Valoración Institucional, la cual hace referencia a un proceso interno e institucional y una Escala de Valoración Nacional, para efectos de movilidad a otra institución.  Dicha escala está definida de la siguiente manera:

Escala de valoración institucional
Escala de valoración Nacional
4.6 a 5.0
Desempeño Superior
4.0 a 4.5
Desempeño Alto
3.0 a 3.9
Desempeño Básico
1.0 a 2.9
Desempeño Bajo

Teacher's judgment:

  • 1. Download the activities:
    • a. Conceptualization
    • b. Boots competences
    • c. Socialization

  • 2. Explore the Learning tools

  • 3. Search for additional information on the web (if you need to).

  • 4. Contact your teacher to ask questions, find help, attend classes and socialize with partners.

  • 5. Develop the activities by yourself.

  • 6. Send Conceptualization (or conceptualization + boots competences) by Activities – Unit 1 –

  • 7. Read the comments and suggestions, and improve the tasks sent if needed.

  • 8. Develop “socialization” and send it, based on the previous comments (project: use information from your context to develop this task)

  • 9. Take the exam on line

  • 10. Contact your teacher to meet and socialize.

  • And the most important thing:
    Follow a daily routine, send activities before the term end and enjoy your learning!

 

Timetable:

El siguiente es el cronograma establecido por la institución para la realización de cada una de las actividades propuestas al interior de la guía, el mismo tiene vigencia a partir de la fecha del inicio del período académico. Se sugiere a los estudiantes estricto cumplimiento del mismo:

     
 
Activity
Weeks
Conceptualization activities
1, 2 y 3
Boost competences activities
4, 5 y 6
Socialization activities
7 y 8
Tets
9 y 10
 
     
Version 3 - 2015
Technical requirements:

Para ver correctamente este material se requiere de Microsoft Internet Explorer (versión 5.5 o superior), Plugin Flash Player, Acrobat Reader.

identificacion

Copyright © 2011 - Cibercolegio - All rights reserved.